Bilgiler alınıyor...

Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği Faaliyetleri Hakkında Bilgilendirme - 06.07.2019

Sayın Üyelerimiz;

Bilindiği üzere Birliğimiz yönetim organlarında görev alacak kişilerin belirlendiği genel kurul toplantımız 25 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Tabi olduğumuz mevzuat ve Birliğimiz Statüsü hükümleri çerçevesince genel kurul kararlarımız Sermaye Piyasası Kurulu onayına tabi olup, söz konusu onay 21 Haziran 2019 tarihinde verilmiştir. Aynı gün ilk yönetim kurulu toplantımız gerçekleştirilmiş ve kurullarımız faaliyete geçmiştir. Görevde bulunduğumuz ilk on beş günlük süre içerisinde faaliyetlerimiz aşağıda yer almaktadır:

21.06.2019 (Cuma, İstanbul): İlk Yönetim Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. Birlik faaliyetleri ve süregelen işler hakkında bilgi alındı.

22.06.2019 (Cumartesi, İstanbul): Taşınmaz Değerleme Sistemi ve Üye Yönetim Sistemi yazılımları konusunda bilişim uzmanları ile toplantılar gerçekleştirildi.

22.06.2019(Cumartesi, İstanbul): Standartlar Komitesi toplantısına katılım sağlandı.

24.06.2019 (Pazartesi, İstanbul): Durum tespiti ve yapılacakların programlanması konusunda çalışmalar yapıldı.

27.06.2019 (Perşembe, Ankara): Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ziyaret edildi. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Sayın Sinan FİDAN Başkanlığında, iştirakimiz Gayrimenkul Bilgi Merkezi yöneticileri ve Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü Yöneticileri ile birlikte Taşınmaz Değerleme Sistemi konusunda toplantı yapıldı.

27.06.2019 (Perşembe, Ankara): TDUB Kimlik Kartının sağladığı avantajlar, üyelerimizin yararına olacak avantajların artırılması, kartların basılması ve iletilmesi konusunda yaşanan sıkıntılar, bu sıkıntıların giderilmesi konularında, hizmet sağlayıcı firma ile toplantı yapıldı.

01.07.2019 (Pazartesi, İstanbul): 2’nci Yönetim Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. Birliğin yeni dönem karar ve uygulama projeksiyonları tartışıldı, uygulamaya dönük kararlar alındı. Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Disiplin Komitesi üyeleri yapılan çalışmalarla ilgili bilgilendirildi. Görev süresi dolan yönetim organlarında görev alan kişiler Yönetim Kurulu toplantısına davet edildi, süregelen ve henüz sonuçlanmamış işler hakkında bilgiler alındı.

01.07.2019 (Pazartesi, İstanbul): Üyeler ve paydaşlar ile iletişimde görülen eksiklerin giderilmesi amaçlanarak Kurumsal İletişim biriminde istihdam edilmek üzere personel alımı gerçekleştirildi. Üyelerin hak ve yararları gözetilerek; Üyeler için masraf kalemi olan ve yoğunlukla satın alınan mal ve hizmetlerde indirimler sağlanmasına yönelik kurumsal anlaşmaların yapılması çalışmalarında görevlendirilmek üzere Mali ve İdari İşler birimine personel alımı gerçekleştirildi.

02.07.2019 (Salı, İstanbul): TDUB Kimlik Kartı ile ilgili hizmet sağlayıcı firma ile ikinci toplantı gerçekleştirildi.

02.07.2019 (Salı, İstanbul): Disiplin Komitesi ve Değerlendirme Komitesi çalışma usul ve yöntemleri ile çalışma toplantıları gerçekleştirildi. İhtiyaç bulunan mevzuat değişikliklerine yönelik tespitler getirildi, iş planları hazırlandı.

02.07.2019 (Salı, Ankara): Taşınmaz Değerleme Sistemi kapsamında kullanılacak teknolojik altyapı ve program konusunda iştirakimiz Gayrimenkul Bilgi Merkezi yöneticileri ile Sermaye Piyasası Kurulu yetkililerinin de katılım sağladığı çalışma toplantısı gerçekleştirildi. Taşınmaz Değerleme Sistemi ile ilgili gerçekleştirilen yazılım programı incelendi.

03.07.2019 (Çarşamba, Ankara): Sermaye Piyasası Kurulu’na nezaket ziyaretinde bulunuldu. Birlik Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu, Disiplin Komitesi Üyeleri; Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Sayın Ali Fuat TAŞKESENLİOĞLU, Kurul Üyelerine nezaket ziyaretinde bulundu. Toplantıya Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Sayın Ali Fuat TAŞKESENLİOĞLU ile birlikte Kurul Üyeleri Sayın Yavuz KOÇ (2.Başkan), Sayın Doç.Dr. Talat ULUSSEVER (Kurul Başkan Vekili), Sayın Mutalip ÜNAL, Sayın Mutlu AKIN, Sayın Birol KÜLE, Kurul Başkan Yardımcısı Sayın Ömer GÖNÜL ve Muhasebe Standartları Dairesi Daire Başkanı Sayın Uğur YAYLAÖNÜ katılım sağladı. Toplantıda sektörümüz ve gündemdeki konulardan bilgi verildi, Birliğin sektörümüzün geleceğine yönelik projeksiyonu aktarıldı.

04.07.2019 (Perşembe, İstanbul): Üyeler için masraf kalemi olan ve yoğunlukla satın alınan mal ve hizmetlerde indirimler sağlanması hususunda hizmet veren firmalar ile toplantılar gerçekleştirildi. Kargo, akaryakıt, vb. kalemlerde indirimli hizmet alınması, dolaylı olarak Birlik Üyelerine ekonomik katkılar verilmesi hususunda aşama kaydedilmiş olup kısa süre içerisinde kurumsal anlaşmaların yürürlüğe girebileceği öngörülmektedir.

 

Sayın Üyelerimiz,

TKGM işbirliği ile sürdürdüğümüz Taşınmaz Değerleme Sitemi projesi, ülkemiz ekonomik hedefleri ile ilgili önemli bir dönemeçtir. Taşınmaz Değerleme Sitemi yeni iş alanlarının oluşturulması anlamında mesleğimiz ve sektörümüz için de ayrı bir önem arz etmektedir. İçerisinde bulunduğumuz dönemin ve ekonomik hareketliliğin, sektörümüz ve üyelerimize etkilerinin farkındayız. Farkındalıklarımızın verdiği ciddiyetle tüm hızımız ile görevi devir aldığımız noktadan çalışmalara başladık. Yönetim anlayışımız, sadece yönetim organlarında görev alanlar değil, tüm meslektaşlarımızın katkılarını alarak doğru ve kararlı yol almaktır. Görev ve yetki alanımız içerisinde kalan tüm konularda bu anlayış ve azim ile çalışmaktayız.

Yeni iş alanlarının geliştirilmesi en önemli hedeflerimizden birisidir. İş geliştirme projelerimizin yanı sıra hali hazırda sürdürülen iş süreçlerine yönelik iyileştirme çalışmalarımız, tabi olduğumuz mevzuatının iyileştirilmesine yönelik tespitlerimiz, mesleki denetim, üyelerimizin hak ve yararlarına yönelik uygulamalar, Birliğimiz tarafından verilen eğitimler vb. konularda projeksiyonumuz, çalışma planlarımız ve projelerimiz 20 Temmuz 2019 tarihinde İstanbul’da yapılacak Üye Toplantısında ilan edilecektir. Birlikten kuvvet doğacağını biliyor, katkı ve desteklerinizi bekliyoruz.

Saygılarımızla,

TÜRKİYE DEĞERLEME UZMANLARI BİRLİĞİ